H1: Érdemes egyáltalán állásportálon toborozni vagy csak égeted a pénzt?

H2: Esettanulmány 5 percben

Néhány hete megkérdeztünk titeket, milyen eszközt használtok leggyakrabban toborzásra. A szavazók több mint fele (54%) az állásportálokra voksolt.

Hacsak egyszer is, de valószínűleg te is próbálkoztál állásportálokkal. Lehet, hogy sikeres volt a keresés, de előfordulhat, hogy kudarcba fulladt, ezért te abba a 46%-ba tartozol, aki ezután más módszerek felé fordult.

Utóbbi esetben jogosan merül fel benned a kérdés: lehet egyáltalán toborozni állásportálokon keresztül vagy kidobott pénz?

Hogy röviden válaszoljunk: lehet bizony. Ám, mint minden mást, ezt is lehet jól és rosszul csinálni.

Most azt mutatjuk meg, mi hogyan csináljuk és hogyan csinálhatod te is jól.

A képlet egyszerű: a megfelelő módon és a megfelelő helyen hirdess.

Mi a “megfelelő hely”?

 

  1. Egy olyan felület, ahol a célközönséged gyakran, akár napi szinten megfordul.

Ez lehet egy újsághirdetés, közösségi média oldal vagy egy állásportál. A LogiJobs  például logisztikai állásportál, ami a logisztikai munkák iránt érdeklődőket vonzza. Ezért itt annak érdemes hirdetnie, aki ezt a közönséget célozza.

  1. A “megfelelő hely” akár az országhatárokon is átnyúlik.

Sajnos vagy nem, van, amikor a munkaerőhiányt a határon túlról lehet megoldani. Ezért érdemes olyan “helyeket” is felvenni a listára, amelyekkel ezeket az álláskeresőket (is) elérheted. Mi például ezért nyitottuk meg tavaly a magyar mellett a román és a szerb aloldalunkat is.

Milyen a “megfelelő mód”?

 

  1. Ha nemcsak passzívan várod a jelentkezőket, hanem kapcsolatba lépsz vagy kapcsolatot ápolsz velük.

Mi, amellett, hogy bizonyos pozíciókat nagy lendülettel hirdetünk a közösségi médiában és egyéb oldalakon, az érdeklődőkkel folyamatosan tartjuk a kapcsolatot hírlevélben. Utóbbit te is megteheted úgy, hogy létrehozol egy karrieroldalt a weboldaladon, ahol holt időben gyűjtöd az érdeklődők önéletrajzait.

  1. Ha nemcsak állást kínálsz, hanem állást egy cégnél, ahol jó dolgozni.

Hogyan mutathatod meg, hogy ti ez a cég vagytok? Például egy saját employer branding oldallal.  Az employer branding versenyelőnyhöz juttathatja a vállalkozást, hiszen a logisztikai állást keresők számára kiemelt döntési szempont a cég, aki az adott pozíciót hirdeti.

Látjuk, hogy sokan nem készítenek saját karrieroldalt, ezért nálunk a legtöbb hirdetési csomag része, hogy partnereink extra fejlesztési költség nélkül hozhatják létre saját céges márkaoldalukat a LogiJobs oldalán belül.

Az elmélet remek, de vajon a gyakorlatban is működik? Elmesélünk egy tavalyi példát és döntsd el te!

 

Így toboroztunk egy partnerünknek közel 60 potenciális jelöltet, 30 nap alatt egy hiánypozícióra.

Az említett partner a BHS Trans Kft. volt és B kategóriás jogosítvánnyal rendelkező gépjárművezetőket kerestek Budapestre, hosszú távra.

Hogyan sikerült ez mindössze 30 nap alatt?

Röviden: szakértői csapatunk és a megfelelő helyen való hirdetéssel.

A fent említett cég vezetője megkeresett, hogy minél hamarabb szükségük lenne B kategóriás jogosítvánnyal rendelkező gépjárművezetőkre. Mivel gyorsan kellett cselekedni, azt javasoltuk, hogy regisztráljanak, majd adjanak fel Prémium hirdetést  a LogiJobs oldalán.

Innen átvettük a stafétát és ezt csináltuk:

  • 30 napig az összes, a hu-n már fent lévő Standard álláshirdetés elé soroltuk a cég hirdetését. Így naponta 20.000, logisztikai munkát kereső személy láthatta az elsők között.
  • Lehetőséget biztosítottunk, hogy saját céges márkaoldalt hozzanak létre szakportálunkon belül, hiszen így növelhető az eredményes toborzás esélye.
  • Több fronton “támadtunk”, mert az álláshirdetést partnereinknek is továbbítottuk, akik kitették saját felületeikre.
  • Extra lendületet adtunk az álláshirdetésnek azzal, hogy fizetett közösségi média, illetve Google hirdetések segítségével, valamint speciális fórumokon és mikroblogokban is népszerűsítettük.
  • Valamint megosztottuk saját, illetve más releváns Facebook és Linkedin oldalakon.

Az eredmény pedig a már említett, közel 60 jelölt 30 nap alatt.

 

Hisszük, hogy ez megismételhető eredmény, amelyre bármely más, logisztikai pozíciót kínáló cég képes. (A tiéd is.) Hiszen az egész az előbb felvázolt egyszerű képletre épült: arra, hogy megfelelő módon és a megfelelő helyen hirdessünk.

Maradj még egy utolsó szóra!

Tudtad? Havonta kétszer küldünk ehhez hasonló hasznos szakmai írásokat és tippeket cégvezetőknek és HR toborzóknak e-mailben.

A feliratkozóink értesülnek mindenről először, a legújabb blogcikkekről is.

 

Csatlakozz hozzájuk, iratkozz fel a jobb felső sarokban a “Feliratkozom a hírlevélre” gomb segítségével!

 

 

 

 

A weboldalonkon különféle technikákat alkalmazunk, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsuk a felhasználóink számára. Ez magában foglalja különböző sütik alkalmazását, amelyek használatára a beleegyezésére van szükségünk, amelyet bármikor visszavonhat, módosíthat. További információkat és a visszavonás lehetőségét a Cookie Szabályzat és az Adatvédelmi Tájékoztató részletezi.